
Θα φανταζόσασταν ποτέ ότι η κατανάλωση του (αγελαδινού) γάλακτος θα μπορούσε να σχετίζεται με την κατά πλάκας σκλήρυνση; Κι όμως, μια σειρά από πρόσφατες μελέτες τείνουν να ενοχοποιήσουν το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα ως παράγοντες κινδύνου και γι’ αυτή την πάθηση.Η σύνδεση του γάλακτος με την σκλήρυνση κατά πλάκας ξεκίνησε με την απλή παρατήρηση πως οι λαοί που δεν πίνουν σχεδόν καθόλου (αγελαδινό) γάλα, όπως οι Ινδιάνοι της Αμερικής και οι Ασιάτες, σπάνια παρουσιάζουν την πάθηση αυτή. Σε αντίθεση με τους λαούς που πίνουν γάλα…Ο John McDougall, M.D. από το 1974 είχε υποστηρίξει με άρθρο του στο ιατρικό περιοδικό The Lancet (12:1061) ότι μια δίαιτα με πολλά γαλακτοκομικά προϊόντα συνδέεται στενά με την εκδήλωση και εξέλιξη της σκλήρυνσης κατά πλάκας. Ο δρ. Lurther Lidner, μετά από τη συμμετοχή του σε κλινικά πειράματα για την πολλαπλή σκλήρυνση στο Texas A&M University College of Medicine, συνιστά να περιορίσουμε την κατανάλωση γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων. Ακόμα, μια παγκόσμια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 1992 στο Journal of Neuroepidemiology (11: 30412) έχει αποκαλύψει πως υπάρχει σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων (αγελαδινού γάλακτος, βουτύρου και κρέμας) και της αύξησης των εκδηλώσεων πολλαπλής σκλήρυνσης.Τέλος, παρόμοια θέση έχει και ο Michael Dosch, M.D. και η επιστημονική του ομάδα, αλλά φτάνουν λίγο παρακάτω. Συγκεκριμένα, υποστηρίζουν ότι η πρωτεΐνη του αγελαδινού γάλακτος και τα αντισώματα που ο οργανισμός μπορεί να αναπτύξει προς αυτήν αποτελούν σοβαρό παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση είτε σκλήρυνσης κατά πλάκας, είτε διαβήτη τύπου 1 (νεανικός διαβήτης) σε άτομα που έχουν την κατάλληλη γενετική προδιάθεση.
Το άρθρο θα συνεχιστεί με:
Μέρος 10ο: Γάλα και ρευματοειδής αρθρίτιδα
Μέρος 11ο: Γάλα και πονοκέφαλοι - ημικρανίες
Μέρος 12ο: Γάλα και καρκίνος
Μέρος 13ο: Γάλα και δυσανεξία της λακτόζης
Μέρος 14ο: Ορισμένα άγνωστα στοιχεία για το γάλα...
Μέρος 15ο: Επίλογος (πηγές - βιβλιογραφία)
Διαβάστε όλο το άρθρο στο "Ευριπίδης Σιούρας ~ Εναλλακτικός Θεραπευτής" »
Μεταφράστε αυτό το άρθρο (Translate this article) »
